Om kurset
På kurset får I som personalegruppe/enkeltpersoner et tilpasset forløb målrettet netop jeres målgruppe og faglighed. Vi tager udgangspunkt i jeres problemstillinger og hverdag, og målretter kurset til netop jeres daglige praksis.
Kurset giver en kort grundlæggende introduktion til alternativ og supplerende kommunikation (ASK) som begreb, for efterfølgende at dykke ned i et bredt udsnit af de teknologiske ASK hjælpemidler, som vi i dag har til rådighed. Først og fremmest forskellige typer af talemaskiner og apps, men også teknologier som understøtter sociale medier og virtuel tilstedeværelse. Fokus vil være på brugsværdien og de praktiske anvendelsesmuligheder for de borgere I arbejder med.
Ligeledes vil vi på kurset også bruge tid på at snakke om emner som implementering, mobilisering af netværk, rollefordeling samt motivation. Både hos personalet og ikke mindst slutbrugeren.
Vi vil ligeledes bruge tid på at tale alternativ betjening, da det jo netop handler om at gøre ASK hjælpemidlerne tilgængelige for den enkelte.